Welcome to my blog, hope you enjoy reading
RSS

Tuesday 7 December 2010

Burger Longkang

Peh...sadis betul name dia kan...tapi ape nak buat...ni gara2 one of my officemate...Puan Maria a.k.a kak mar a.k.a marie anthony telah bercerita dengan semangatnya

'malam tadi, aku tak masak...si achap ajak aku makan burger longkang'..(achap tu cucu die..)

So, kitorang sume gelak..apsal plak dia panggil burger longkang..Reason dia senang je...sebab biasanya stall burger tu kat tepi longkang..logik?...hehe...tak pasal2 dapat nama kan...

Tapi..citer pasal 'burger longkang' ni...masa zaman2 belajar kt u dulu...paling suker beli burger kat foodcourt depan KTP..nak kata sedap...boleh tahan la sedap dia..murah2 pun murah...tp paling besh ialah mayonis dia yang manyak itu..haha...aku suke...aku suke.. (walaopun double cheese burger tu sodap jugok...hehe...).

Kadang2 burger longkang ni ada yang rasa macam hampeh jugak..ye ye je kata burger special..harga sampai mahal2 segala...tup2 rasa dia adalah hampeh...buat tambah dosa aku je mengutuk...huhu...

Tapi...la ni aku memang da mengidam balik makan burger longkang yang aku rasa memang best gile + puas ati...peh...da lama tak makan ni...citer pasal burger longkang menyebabkan minda aku da terbayang2 kesedapannya...hehe...korang bayangkan je la ngan aroma dia yang menusuk kalbu..sayur cincang (kobis la kot...takkan salad plak...)...mayonis extra...sos cili....sos lada hitam...hirisan tomato...hirisan bawang...pergh...memang meleleh la...huhu...dan yang pasti kalo utk aku n encik kanda adalah burger special..

"der...biasa 2 eh..jap lg kawan datang ambik"...ha...gitu la gaya en kanda kalo mengorder..( 'der' tu merujuk 'brader'....kira shortform la...sukati ko la kanda...)

hm...encik kanda...malam ni kite g makan burger longkang je la ek...

0 comments:

Post a Comment